Zorganizowano jak wiecie dni otwarte dla gimnazjalistów, które odbyły się 29 i 30 marca.
W
rolę wykładowców wcielili się uczniowie z naszej szkoły, którzy byli
niezwykle podekscytowani i przejęci własnymi zajęciami. Strach narastał w
nich proporcjonalnie do czasu. Jednak gdy nadszedł ten moment, czyli
9.00, wszyscy sprostali wyzwaniu. Gości nie pozostawiono bez zajęcia,
ponieważ każdy starał się jak najbardziej włączyć swoich słuchacz do
aktywnego udziału w lekcji i zafascynować ich danym tematem.
Kursantów zachęcono do wykonania własnoręcznego modelu wirusa z
papieru, aby było prościej wcześniej przygotowano kartki, a
gimnazjalistom pozostawiono wycięcie i sklejanie modelu. Na kolejnych
zajęciach każdy z naszych gości zapoznał się z mikroskopem, różnymi
rodzajami tkanek i narządami owadów. Niezwykłym powodzeniem cieszył się
preparat z głową muchy i preparat z owłosionymi odnóżami pająka. W sali
fizycznej przeprowadzano doświadczenia: izolacji dna, katalazy i
weryfikacji pH za pomocą wywaru z czerwonej kapusty. Nie było trudno
zainteresować uczniów pokazami, ponieważ brali w nich czynny udział. Te
zajęcia rozwinęły ich zdolności wnioskowania i wskazywania przyczyn i
skutków.
Zadbano, aby ambitniejsze osoby nie nudziły się i zaprezentowano im
cuda inżynierii genetycznej oraz budowę i potęgę mózgu ludzkiego. W
innej sali przedstawiono tegoroczne prace badawcze z geografii, to
musiało być bardzo pouczające i ciekawe, ponieważ opiekunem tej grupy
był sam pan p.Siemianowski. W szkolnej bibliotece przedstawiono gimnazjalistom budowę i funkcje układu krwionośnego.
Poza naukową stroną tych pokazów rozważano prawo człowieka do
życia, czyli sprawę eutanazji i aborcji. Była to dyskusja, w której
brali udział nasi goście. Dzięki temu poznano poglądy reprezentowane
może przez przyszłych uczniów tej szkoły. Podjęto też próbę ukazania
zasad sprawiedliwego handlu i podstawy działalności gospodarczej. Na sam
koniec w sali 200 odbyła się prezentacja historyczna.
|
wykład- układ krwionośny |
|
debata |
|
wykład- inżynieria genetyczna, mózg |
|
mikroskopowanie |
|
prezentacja historia |
|
model wirusa
Inne zdjęcia możecie zobaczyć w naszej galerii.
|
|
doświadczenia |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz